به گزارش خبرنگار روابط عمومی، دوره آموزشی "آشنایی با طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع" با شرکت 240 نفر از کارکنان در روز پنجشنبه مورخ 26/11/1391 از ساعت 8:30 الی 12 در سالن الغدیر دانشگاه با ارائه دکتر حسین عظیمی، مدیر بهره وری و تحول اداری دانشگاه و مسئول طرح تکریم ارباب رجوع در استان زنجان طی سالهای 1383 تا 1391 برگزار گردید. اهداف دوره مذکور عبارت بود از :
- آشنايي با کلیات 10 برنامه تحول در نظام اداري
- آشنايي با جايگاه طرح تكريم مردم بعنوان يكي از 10 برنامه تحول در نظام اداري
- تبيين تاثير طرح تكريم مردم در آيين نامه ارتقاء رتبه کارکنان و وزن سوالات مربوط به طرح تکریم و توسعه فردی در آیین نامه ارتقاء
- آشنايي با فرايندها و روشهای انجام کار به عنوان عامل تاثیرگذار در تحول اداري و جلب رضایت ارباب رجوع
- تشریح نتایج طرح تکریم ارباب رجوع در استان زنجان طی سالهای 1383 تا 1390
در اين دوره با اذعان به مهم، حساس، حیاتی و در عین حال کاملا پیچیده بودن موضوع تحول در نظام اداري، اسناد بالادستي ناظر بر موضوع مورد بررسي قرار گرفت. اين اسناد عبارت بودن از :
1. سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی
2.سياستهاي كلي نظام اداري ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري 14/1/1389
بر اين اساس مباني قانوني و رئوس و روش ها و محورهاي 10 برنامه تحول در نظام اداري تشريح گرديد. 10 برنامه تحول در نظام اداري عبارتند از :
1- استقرار دولت الكترونيك
2-عدالت استخدامي و نظام پرداخت
3- ساماندهي نيروي انساني
4- تمركز زدايي
5 - افزايش بهرهوري و استقرار نظام جامع مديريت عملكرد
6- سلامت اداري
7- اصلاح ساختارها و فرآيندها
8-توانمندسازي و آموزش فرهنگي و تخصصي منابع انساني
9- تقويت مديريت وتوان كارشناسي و ارتقاي روحيه خودكنترلي
10- خدمترساني به مردم و تكريم ارباب رجوع ) می باشد.
برای اجرای این ده گام، رئوس، روشها و محورهايی ذکر شد که فایل کامل آن پیوست می باشد.
با شناخت جایگاه طرح تکریم مردم بعنوان یکی از 10 برنامه تحول در نظام اداری که :
رئوس، روشها و محورهاي برنامه به شرح زیر تشريح گرديد:
- آشنا کردن مردم با حقوق و تکالیف خود به منظور استفاده مناسب از خدمات دستگاه های اجرایی
- اجرای برنامه های مختلف رسانه ای درجهت آسیب شناسی نظام اداری و آگاه سازی مردم به حقوق و تكاليف خود
- استاندارد سازی خدمات ارائه شده به مردم
- تأثیر گذاری رضایت و عدم رضایت مردم در ارتقاء و انتصاب مدیران و کارمندان
- تشویق و ترغیب کارکنان و مدیران خدمتگزار
در انتهاي بخش دوم دوره، بخش اول دوره، فرم هاي مربوط به طرح تكريم و توسعه عملكرد فردي و تعظيم شعائر كه در ارتقاء رتبه كاركنان تاثير گذار بود از طريق كاركنان تكميل و امتيازدهي شد. نحوه تكميل فرم هاي احصاء فرايندهاي دانشگاه توسط آقاي مهندس سعيد ناصحي مقدم، تشريح شد و مقرر گرديد در جلسات بعدي با كاركنان اين فرم ها تكميل و مبناي شرح شغل كاركنان و اصلاح فرايندها و روش هاي انجام كار قرار گيرد.
در پایان دوره، نتایج طرح تکریم ارباب رجوع در استان زنجان طی سالهای 1383 تا 1390 تشریح و ديدگاههاي ارباب رجوع نسبت به کيفيت خدمات دستگاههاي دولتي طي سالهاي مذكور در قالب آمار و ارقام گزارش داده شد.
(دریافت فایل ارائه شده در کارگاه آموزشی)
جهت مشاهده عکس ها به آلبوم تصاویر دانشگاه مراجعه نمایید.