خانه :: اساتید :: اخبار

برگزاری دوره طرح تکریم در دانشگاه زنجان
دوره آموزشی آشنایی طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در مرکز همایش های بین المللی غدیر برگزار شد



 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، دوره آموزشی "آشنایی با طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع" با شرکت 240 نفر از کارکنان در روز پنجشنبه مورخ 26/11/1391 از ساعت 8:30 الی 12 در سالن الغدیر دانشگاه با ارائه دکتر حسین عظیمی، مدیر بهره وری و تحول اداری دانشگاه و مسئول طرح تکریم ارباب رجوع در استان زنجان طی سال‏های 1383 تا 1391 برگزار گردید. اهداف دوره مذکور عبارت بود از :

-          آشنايي با کلیات  10 برنامه تحول در نظام اداري

-          آشنايي با جايگاه طرح تكريم مردم بعنوان يكي از 10 برنامه تحول در نظام اداري

-          تبيين تاثير طرح تكريم مردم در آيين نامه ارتقاء رتبه کارکنان و وزن سوالات مربوط به طرح تکریم و توسعه فردی در آیین نامه ارتقاء

-          آشنايي با فرايندها و روش‏های انجام کار به عنوان عامل تاثیرگذار در تحول اداري و جلب رضایت ارباب رجوع

-          تشریح نتایج طرح تکریم ارباب رجوع در استان زنجان طی سالهای 1383 تا 1390

در اين دوره با اذعان به مهم، حساس، حیاتی و در عین حال کاملا پیچیده بودن موضوع تحول در نظام اداري، اسناد بالادستي ناظر بر موضوع مورد بررسي قرار گرفت. اين اسناد عبارت بودن از :

1. سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی

2.سياست‌هاي كلي نظام اداري ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري 14/1/1389

 

بر اين اساس مباني قانوني و رئوس و روش ها و محورهاي 10 برنامه تحول در نظام اداري تشريح گرديد. 10 برنامه تحول در نظام اداري عبارتند از : 

1- استقرار دولت الكترونيك

2-عدالت استخدامي و نظام پرداخت

3- ساماندهي نيروي انساني

4- تمركز زدايي

5 - افزايش بهره‌وري و استقرار نظام جامع مديريت عملكرد

6- سلامت اداري

7- اصلاح ساختارها و فرآيندها

8-توانمندسازي و آموزش فرهنگي و تخصصي منابع انساني

9- تقويت مديريت وتوان كارشناسي و ارتقاي روحيه خودكنترلي

10- خدمت‌رساني به مردم و تكريم ارباب رجوع ) می باشد.

برای اجرای این ده گام، رئوس، روش‌ها و محورهايی ذکر شد که فایل کامل آن پیوست می باشد.

با شناخت جایگاه طرح تکریم مردم بعنوان یکی از 10 برنامه تحول در نظام اداری که :

 

رئوس، روش‌ها و محورهاي برنامه به شرح زیر تشريح گرديد:

-       آشنا کردن مردم با حقوق و تکالیف خود به منظور استفاده مناسب از خدمات دستگاه های اجرایی

-       اجرای برنامه های مختلف رسانه ای درجهت آسیب شناسی نظام اداری و آگاه سازی مردم به حقوق و تكاليف خود

-       استاندارد سازی خدمات ارائه شده به مردم

-       تأثیر گذاری رضایت و عدم رضایت مردم در ارتقاء و انتصاب مدیران و کارمندان

-       تشویق و ترغیب کارکنان و مدیران خدمتگزار

در انتهاي بخش دوم دوره، بخش اول دوره، فرم هاي مربوط به طرح تكريم و توسعه عملكرد فردي و تعظيم شعائر كه در ارتقاء رتبه كاركنان تاثير گذار بود از طريق كاركنان تكميل و امتيازدهي شد. نحوه تكميل فرم هاي احصاء فرايندهاي دانشگاه توسط آقاي مهندس سعيد ناصحي مقدم، تشريح شد و مقرر گرديد در جلسات بعدي با كاركنان اين فرم ها تكميل و مبناي شرح شغل كاركنان و اصلاح فرايندها و روش هاي انجام كار قرار گيرد. 

در پایان دوره، نتایج طرح تکریم ارباب رجوع در استان زنجان طی سال‏های 1383 تا 1390 تشریح و ديدگاه‌هاي ارباب‌  رجوع نسبت  به کيفيت خدمات دستگاه‌هاي دولتي طي سالهاي مذكور در قالب آمار و ارقام گزارش داده شد.

(دریافت فایل ارائه شده در کارگاه آموزشی)

 

جهت مشاهده عکس ها به آلبوم تصاویر دانشگاه مراجعه نمایید.

 


ارسال شده در مورخه: 30-11-1391
آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی


انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه
طی احکامی از سوی ریاست محترم دانشگاه انتصابات صورت گرفت.


اطلاعیه قطعی گاز
قطعی گاز دانشگاه و خوابگاه ها


دریافت جایزه ملی علامه طباطبایی توسط دکتر علی رمضانی
دکتر علی رمضانی عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان بعنوان یکی از 20 دانشمند برتر علمی کشور انتخاب و تجلیل شد.


همایش ملی «جوانان، ازدواج و خانواده» برگزار شد.
همایش ملی «جوانان، ازدواج و خانواده» با همکاری دانشگاه زنجان و اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد.

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

ادامه اخبار با موضوع دفتر ریاست و روابط عمومی