خانه :: اساتید :: اخبار

برگزاری دوره طرح تکریم در دانشگاه زنجان
دوره آموزشی آشنایی طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در مرکز همایش های بین المللی غدیر برگزار شد



 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، دوره آموزشی "آشنایی با طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع" با شرکت 240 نفر از کارکنان در روز پنجشنبه مورخ 26/11/1391 از ساعت 8:30 الی 12 در سالن الغدیر دانشگاه با ارائه دکتر حسین عظیمی، مدیر بهره وری و تحول اداری دانشگاه و مسئول طرح تکریم ارباب رجوع در استان زنجان طی سال‏های 1383 تا 1391 برگزار گردید. اهداف دوره مذکور عبارت بود از :

-          آشنايي با کلیات  10 برنامه تحول در نظام اداري

-          آشنايي با جايگاه طرح تكريم مردم بعنوان يكي از 10 برنامه تحول در نظام اداري

-          تبيين تاثير طرح تكريم مردم در آيين نامه ارتقاء رتبه کارکنان و وزن سوالات مربوط به طرح تکریم و توسعه فردی در آیین نامه ارتقاء

-          آشنايي با فرايندها و روش‏های انجام کار به عنوان عامل تاثیرگذار در تحول اداري و جلب رضایت ارباب رجوع

-          تشریح نتایج طرح تکریم ارباب رجوع در استان زنجان طی سالهای 1383 تا 1390

در اين دوره با اذعان به مهم، حساس، حیاتی و در عین حال کاملا پیچیده بودن موضوع تحول در نظام اداري، اسناد بالادستي ناظر بر موضوع مورد بررسي قرار گرفت. اين اسناد عبارت بودن از :

1. سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی

2.سياست‌هاي كلي نظام اداري ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري 14/1/1389

 

بر اين اساس مباني قانوني و رئوس و روش ها و محورهاي 10 برنامه تحول در نظام اداري تشريح گرديد. 10 برنامه تحول در نظام اداري عبارتند از : 

1- استقرار دولت الكترونيك

2-عدالت استخدامي و نظام پرداخت

3- ساماندهي نيروي انساني

4- تمركز زدايي

5 - افزايش بهره‌وري و استقرار نظام جامع مديريت عملكرد

6- سلامت اداري

7- اصلاح ساختارها و فرآيندها

8-توانمندسازي و آموزش فرهنگي و تخصصي منابع انساني

9- تقويت مديريت وتوان كارشناسي و ارتقاي روحيه خودكنترلي

10- خدمت‌رساني به مردم و تكريم ارباب رجوع ) می باشد.

برای اجرای این ده گام، رئوس، روش‌ها و محورهايی ذکر شد که فایل کامل آن پیوست می باشد.

با شناخت جایگاه طرح تکریم مردم بعنوان یکی از 10 برنامه تحول در نظام اداری که :

 

رئوس، روش‌ها و محورهاي برنامه به شرح زیر تشريح گرديد:

-       آشنا کردن مردم با حقوق و تکالیف خود به منظور استفاده مناسب از خدمات دستگاه های اجرایی

-       اجرای برنامه های مختلف رسانه ای درجهت آسیب شناسی نظام اداری و آگاه سازی مردم به حقوق و تكاليف خود

-       استاندارد سازی خدمات ارائه شده به مردم

-       تأثیر گذاری رضایت و عدم رضایت مردم در ارتقاء و انتصاب مدیران و کارمندان

-       تشویق و ترغیب کارکنان و مدیران خدمتگزار

در انتهاي بخش دوم دوره، بخش اول دوره، فرم هاي مربوط به طرح تكريم و توسعه عملكرد فردي و تعظيم شعائر كه در ارتقاء رتبه كاركنان تاثير گذار بود از طريق كاركنان تكميل و امتيازدهي شد. نحوه تكميل فرم هاي احصاء فرايندهاي دانشگاه توسط آقاي مهندس سعيد ناصحي مقدم، تشريح شد و مقرر گرديد در جلسات بعدي با كاركنان اين فرم ها تكميل و مبناي شرح شغل كاركنان و اصلاح فرايندها و روش هاي انجام كار قرار گيرد. 

در پایان دوره، نتایج طرح تکریم ارباب رجوع در استان زنجان طی سال‏های 1383 تا 1390 تشریح و ديدگاه‌هاي ارباب‌  رجوع نسبت  به کيفيت خدمات دستگاه‌هاي دولتي طي سالهاي مذكور در قالب آمار و ارقام گزارش داده شد.

(دریافت فایل ارائه شده در کارگاه آموزشی)

 

جهت مشاهده عکس ها به آلبوم تصاویر دانشگاه مراجعه نمایید.

 


ارسال شده در مورخه: 30-11-1391
آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی


افتتاح راه بند خیابان یکطرفه دانشکده کشاورزی
راه بند خیابان یکطرفه دانشکده کشاورزی قدیم تایید و افتتاح گردید.


انتصاب رئیس و اعضای میز تخصصی روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور
رئیس و اعضای میز تخصصی روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور در استان زنجان منصوب شدند.


آیین تقدیر از افتخار آفرینان دانشگاه زنجان
آیین تقدیر از افتخار آفرینان دانشگاه زنجان با حضور ریاست محترم دانشگاه برگزار شد.


پیام نوروزی ریاست محترم دانشگاه
فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد.

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

ادامه اخبار با موضوع دفتر ریاست و روابط عمومی