به گزارش روابط عمومی، دانشگاه زنجان امروز میزبان معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان و معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع سازمان امور دانشجویان از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود.
دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و مهندس یزدان مهر ضمن بازدید از قسمت های مختلف دانشگاه ازجمله خوابگاه ها، سالن های ورزشی، پیست دوومیدانی از مشکلات موجود مطلع گردیده و قول هایی را نسبت به رفع مشکلات دانشجویی دادند.
سپس در نشست صمیمی با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و اصحاب رسانه که در سالن شهریاری سازمان مرکزی دانشگاه برگزار گردید، دکتر صدیقی و مهندس یزدان مهر پاسخگوی سوالات خبرنگاران و اعضای شورای صنفی در خصوص مشکلات موجود حوزه خوابگاه ها، صندوق رفاه دانشجویان و اماکن ورزشی در دانشگاه های کل کشور و تسهیلات و وام های دانشجویی بودند.
صدیقی ضمن پاسخ به سوالات حوزه خوابگاه ها بیان کرد: برنامه رتبه بندی در سطح خوابگاه های کشور اجرا شد که خوابگاه های موجود به پنج سطح تقسیم بندی گردید و برنامه ارتقا سطح خوابگاه های 4 و 5 در دستور کار دانشگاه های کشور قرار گرفت.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: در آینده به دنبال دستیابی به برنامه ششم توسعه هستیم و برای رسیدن به حد مطلوب در این حوزه باید 50 تا 75 هزار ظرفیت جدید خوابگاهی ایجاد کنیم.
معاون وزیر علوم در پاسخ به سوالی در حوزه ورزش و اماکن تربیت بدنی بیان داشتند متوسط سرانه ورزشی دانشگاه ها 1 مترمربع می باشد که در آینده تلاش برای نیل و ارتقا این سرانه به 1.5 مترمربع سرفصل اقدامات خواهد بود.
در ادامه مهندس یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پاسخگویی به سوالات درباره حضور خیرین در ساخت خوابگاه ها ابراز داشتند: که تاکنون 8 خوابگاه خیر ساز آماده و تحویل و 22 خوابگاه نیز در دست ساخت در سطح کشور می باشد.
ایشان با اشاره به آمار در حوزه وام های دانشجویی افزود در سال تحصیلی گذشته 370 میلیارد تومان خدماتی از قبیل یارانه و وام دانشجویی داشته ایم که در سال آینده تحصیلی این رقم به 670 میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.
در انتهای مراسم دکتر جمشیدی ریاست دانشگاه از حضور میهمانان، اصحاب رسانه، اعضای هیئت رئیسه، اعضای شورای صنفی دانشجویان تشکر کرده و میهمانان را به نشست اختصاصی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با معاون وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویی دعوت نمود.
